Joost Ooijman Producties | Over Joost

Men beweert wel eens dat een beeld meer zegt dan duizend woorden. Is een foto daarom het beste communicatiemiddel? Hoe vreemd dat uit mijn mond misschien ook klinkt: ik vind dat lang niet altijd. Waarom? Een foto is suggestief, kan bij iedereen iets anders teweegbrengen. Dat betekent dat het maar zeer de vraag is, of de boodschap die een foto moet overbrengen ook wordt ontvangen zoals de bedoeling was. En daarom vind ik het zo belangrijk om vooraf duidelijk te communiceren met mijn opdrachtgevers.

about

Creatieve fotograaf

Genoegen nemen met zomaar een mooi plaatje? Dat past niet bij mij. Ik ga niet vanzelfsprekend akkoord met de ideeën van mijn opdrachtgever, maar probeer invalshoeken te bedenken waar een opdrachtgever niet eens aan gedacht heeft. Ik blijf kritisch kijken naar hoe het anders, beter, opvallender en creatiever kan. De liefde voor het vak zorgt ervoor dat ik altijd een maximaal resultaat nastreef.

De kracht van bewegende beelden

Al twaalf jaar lang beheerst fotografie mijn leven. Ik wil mijn kennis en ervaring graag delen met anderen en organiseer daarom regelmatig fotocursussen en -workshops. Omdat ik voortdurend op zoek ben naar manieren om me te ontwikkelen en mijn carrière te verbreden, ben ik begonnen met het maken van korte films. Met bewegende beelden beschik je soms over meer communicatiekracht dan met stilstaande. Ook bij het filmen bewaak ik mijn kritische blik, zoek ik naar doeltreffende invalshoeken en opvallende details.

Mateloos geboeid

Wat geldt voor mijn foto’s, gaat ook op voor mijn films: de passie voor het vak drijft mij tot het maken van beeldcommunicatie die klopt, creatief en aansprekend is. Beelden blijven me boeien. Mateloos, zelfs.

Recente opdrachtgevers

klanten_recent